ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈဆိုင္ရာညိွနိွုင္းအစည္းအေဝး

Monday, May 14, 20120 မွတ္ခ်က္မ်ား

ေနျပည္ေတာ္ - ေမ (၁၃)
ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းသည္ ယေန့ နံနက္ (၈) နာရီတြင္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတတရံုး၌ က်င္းပသည့္ Reform Strategy ရွင္းလင္း ေဆြးေနြးညိွနိွုင္းျခင္းနွင့္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈဆိုင္ရာညိွနိွုင္း အစည္းအေဝးသို့ တက္ေရာက္၍ အဖြင့္ အမွာ စကား ေျပာျကားသည္။

ညိွနိွုင္းအစည္းအေဝးသို့ ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသျကီးနွင့္ျပည္နယ္ ဝန္ျကီးခု်ပ္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခု်ပ္ခြင့္ရ တိုင္း/ေဒသဥကၠဌမ်ားနွင့္ တာဝန္ရိွသူမ်ား တက္ေရာက္ ျကသည္။


ေရွးဦးစြာ ဒုတိယ
သမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းက အဖြင့္အမွာစကား ေျပာျကား ရာတြင္ ဒီေန့ဆက္လက္ျပုလုပ္တဲ့ နိုင္ငံဖံြ့ျဖိုးတိုးတက္ေရးထိေရာက္တဲ့ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရး အစည္းအေဝး ပထမပိုင္းမွာ Reform Strategyကို ရွင္းလင္းေဆြးေနြးျကမွာျဖစ္ျပီး ဒုတိယပိုင္း မွာေတာ့ နိုင္ငံတြင္း ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈကိစၥရပ္မ်ားနဲ့ ပတ္သက္ျပီး ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးမ်ားနဲ့ တိုင္းေဒသျကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရဝန္ျကီးခု်ပ္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခု်ပ္ခြင့္ရ တိုင္းနွင့္ ေဒသ ဥကၠဌ မ်ား ညိွနိွုင္းေဆြးေနြးျကမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ့ အျခားေဆာင္ရြက္စရာ ကိစၥရိွတဲ့ အတြက္ ပထမပိုင္းသာတက္ေရာက္ျပီး အပိုင္းနွစ္ပိုင္းလံုးအတြက္ ေျပာျကားသြားဖို့ ျဖစ္ပါတယ္။

Reform လုပ္တယ္ဆိုတာကေတာ့ အမ်ားျကီးပါ။ Political Reform, Administration Reform, Economic Reform, Social Reform စတာေတြထဲက ျပုျပင္ ေျပာင္းလဲဖို့ လိုအပ္တာကိုျမန္ျမန္ထက္ထက္ ျပုျပင္သြားျကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ရဲ့ Mindset ေတြလည္းျပုျပင္ေျပာင္းလဲဖို့ လိုအပ္ပါတယ္။


ေဒါက္တာဆက္ေအာင္ ရွင္းလင္းတင္ျပမယ့္ Reform Strategy ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ နိုင္ငံကိုအကူအညီေပးမယ့္ World Bank နဲ့ Other Donor Countries ေတြကို ေပးပို့ရွင္းျပနိုင္ေအာင္ အခိ်န္တိုအတြင္းျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးဌာနမ်ားနဲ့ တိုင္းေဒသျကီးနဲ့ ျပည္နယ္ ဝန္ျကီးခု်ပ္မ်ားတို့ကလတ္တေလာ စုစည္းရမယ့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ အေျခခံျပီးPlanေရးဆဲြသြားမယ့္ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။



သမၼတၾကီးမွ မေန့ကလမ္းညွြန္ခဲ့တဲ့ ဒုတိယအဆင့္ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရးဟာလက္ေတြ့ ျပည္သူေတြလိုလားျကတဲ့ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရးျဖစ္လို့ အမွန္တကယ္ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲ လုပ္ေဆာင္ျကရမယ့္ က႑နဲ့ ေဒသႏၱရစီမံခ်က္ေတြကိုလက္ေတြ့က်င့္သံုးလို့ရမယ့္ နည္းလမ္းေတြ ေရးဆဲြျပီးလက္ေတြ့ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္ဖို့ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေဆာင္ရြက္ရာမွာ-

(၁) Reform လုပ္ရာမွာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးဌာနေတြကဘာေတြ Reform လုပ္ဘို့ လိုသလဲ၊ ဘယ္လိုအစီအမံနဲ့ Reform လုပ္မွာလဲဆိုတာ ဦးစြာေလ့လာ သံုးသပ္ျပီးမိမိတို့ရဲ့ အစီအစဉ္မူျကမ္းကိုျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖဲြ့ထံ တင္ျပျခင္း၊
သမၼတၾကီးရဲ့ မူဝါဒလမ္းညွြန္မႈရယူျခင္းမ်ားေဆာင္ရြက္ ေရးဆဲြသြားရန္ လိုပါတယ္။

(၂) Reform လုပ္ရာမွာယခင္က လွြတ္ေတာ္မွာဥပေဒအျဖစ္ တင္သြင္း အတည္ျပုျပီး ခဲ့တဲ့ အမို်းသားစီမံကိန္းကိုအနာဂါတ္ကာလမွာ ပိုမိုျပုျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္တဲ့ Physical Development Plan ေတြ ေပါင္းစပ္ျပီးျပည္သူေတြရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္မယ့္ People Centred Development Reform ျဖစ္ဖို့ လိုအပ္ပါတယ္။


(၃) Reform လုပ္စရာ မလိုတဲ့ က႑ေတြလည္းရိွနိုင္ျပီး လက္ရိွအေျခအေနကေန တစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္ ျမွင့္တင္ လုပ္သြားရမဲ့ Development Plan ေတြလဲရိွမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုခဲြျခားေဆာင္ရြက္သြားဖို့ ျဖစ္ပါတယ္။


(၄) ျပည္သူလူထုျပုျပင္ေျပာင္းလဲေစခ်င္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးဌာန၊ ရံုးဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသျကီး၊ ျပည္နယ္၊ ျမို့နယ္၊ ရပ္ကြက္ေက်းရြာအထိစီမံအုပ္ခု်ပ္ေရး အဆင့္ဆင့္ မေျပလည္မႈမ်ားအေပၚ အစိုးရဌာနစီမံခန့္ခဲြမႈ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္တဲ့ (Public Administration Reform) ျပုလုပ္ရန္ လိုအပ္ေနျပီး ထိုသို့လုပ္ေဆာင္ရာမွာပါဝင္တဲ့-
- Management System Development,
- Policy and Decision Making Process,
- Transparency Promotion and Good Governance,
- Organizational Structural Reform,
- Performance System Improvement,
- E-government Development ,
- Establishing Public Service Ethics and Code of Conduct,
- Integrated Development Plan စတာေတြနဲ့ဘက္စံုထည့္သြင္းစဉ္းစားနိုင္မွသာ နိုင္ငံတကာနဲ့ ရင္ေဘာင္တန္းနိုင္တဲ့ အဆင့္ကိုေရာက္နိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။


- ဒုတိယပိုင္းရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈဆိုင္ရာကိစၥေတြကေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ့ စီးပြားေရးကို သိသိ သာသာ တြန္းတင္နိုင္မဲ့ Investment and Trade ပိုင္းမွာ-
(၁) ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဉ္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြဟာ နိုင္ငံတကာမွာ လုပ္ကိုင္နိုင္သလို လုပ္ကိုင္နိုင္ဘို့၊
(၂) လက္ေတြ့က်တဲ့ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဉ္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ မူဝါဒခ်မွတ္ျပီးျပီ ဆိုရင္လည္းဒီမူဝါဒေတြခိုင္မာဘို့၊
(၃) လူတစ္စုအတြက္ မဟုတ္ဘဲအမ်ားက လြယ္ကူေခ်ာေမြ့စြာလုပ္ကိုင္နိုင္ဘို့
(၄) ပြင့္လင္း ထင္သာျမင္သာရိွဘို့
(၅) လုပ္သာကိုင္သာရိွျပီးေရရွည္ေဆာင္ရြက္နိုင္ဘို့ လိုပါတယ္။
ဒီလိုအေျခအေနေဆာင္ရြက္နိုင္ဘို့ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးဌာနဝန္ျကီးမ်ားနဲ့တိုင္းေဒသျကီး/ ျပည္နယ္အစိုးရဝန္ျကီးခု်ပ္မ်ားရဲ့ ကဏ0x081ဍတစ္ခုခ်င္းအေသးစိတ္ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အျပန္အလွန္ ညိွနိွုင္းနိုင္ေရးရိွဘို့ အထူးအေရးျကီးပါတယ္။ အဲဒီလိုေဆာင္ရြက္ရာမွာ -
(၁) ေဒသရဲ့ Land Use Policy and Development Plan အရ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွခြင့္ျပု ေပးနိုင္မယ့္ ဦးစားေပးက႑အလိုက္ ေျမေနရာရရိွေရး၊
(၂) ေဒသရဲ့ Resourse Based အရ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွနိုင္မယ့္ ကုန္ျကမ္းပမာဏနဲ့ ခြင့္ျပု နိုင္မယ့္ ေနရာအေနအထား၊
(၃) ေဒသရဲ့ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းနဲ့ စီးပြားေရးတိုးတက္ရန္ လိုအပ္ခ်က္အရ ထူေထာင္ရင္းနီွးျမႈပ္နံွခြင့္ ေပးလိုေသာစိုက္ပို်းေရး၊ ေမြးျမူေရး၊ စက္မႈလက္မႈနဲ့ အျခားကုန္ထုတ္လုပ္မႈ၊ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ခြင့္ျပုေပးနိုင္မယ့္ အေျခအေနမ်ား၊
(၄) ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးဌာနမ်ားနဲ့ ေဒသႏၱရအဖဲြ့မ်ားအတြက္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ စီမံကိန္း(Investment Plan) စတဲ့ က႑တစ္ခုခ်င္းအေသးစိတ္ အျပန္အလွန္ ညိွနိွုင္းေဆြးေနြးျကဘို့ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။


ယခုအခါမွာနိုင္ငံတကာက လာေရာက္ျပီးရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ အခြင့္အလမ္းမ်ား ေမးျမန္း ေလ့လာျက၊ Forum, Seminar ေတြ၊ Business Matching ေတြလုပ္ေနျကတာ ေတြ့ရသလို ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးဌာန အခ်င္းခ်င္းဟိုဌာန မူကတစ္မို်း၊ ဒီဌာနမူကတစ္မို်း၊ တိုင္းေဒသျကီး နဲ့ ျပည္နယ္မ်ားကလည္းသူ့မူနဲ့သူလုပ္ျကတဲ့ အေလ့အထေတြေျကာင့္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွလိုသူေတြ ျကားမွာ အခက္အခဲေတြ့ေနျကရတဲ့ အေျခအေနကိုျပန္လည္ေလ့လာ သံုးသပ္ျကျပီး ဒီညိွနိွုင္း အစည္းအေဝးမွာ -
(၁) ခိုင္မာတဲ့ အေျဖထြက္တဲ့အထိညိွနိွုင္းျကရန္
(၂) ညိွနိွုင္းရရိွခ်က္ေတြကိုျပန္လည္ျပုစုျပီးနိုင္ငံေတာ္သို့ တင္ျပ၍ မူဝါဒခ်မွတ္နိုင္ေရး၊ လက္ေတြ့က်ျပီးေရရွည္ အသံုးျပုနိုင္ေသာ ခိုင္မာသည့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ခ်မွတ္ရန္၊
(၃) နိုင္ငံ့ျပည္သူမ်ား၊ နိုင္ငံျခားရင္းနီွးျမႈပ္နံွသူမ်ား သိသာျမင္သာေအာင္ ထုတ္ျပန္ ေျကညာ၍ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ့ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုပါတယ္။
အခု်ပ္ကေတာ့ ျပည္တြင္းျပည္ပရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈဟာနိုင္ငံေတာ္အတြက္ အလြန္အေရးျကီး လာတဲ့ ကိစၥရပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သိသာတဲ့ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈရရိွနိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ မွာျကားလိုပါတယ္။
ထို့ေနာက္ နိုင္ငံေတာ္
သမၼတ၏ စီးပြားေရးအျကံေပးေဒါက္တာဆက္ေအာင္ကReform Strategyနွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းေဆြးေနြးရာ တက္ေရာက္လာသူမ်ားက သိရိွလိုသည္ မ်ားကိုေမးျမန္းေဆြးေနြးျကျပီးဒုတိယသမၼတကျဖည့္စြက္ရွင္းလင္းမွာျကားသည္။
ယင္းေနာက္ျမန္မာနိုင္ငံရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈေကာ္မရွင္ ဥကၠဌစက္မႈဝန္ျကီးဌာနျပည္ေထာင္စု ဦးစိုးသိန္းကရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ စက္မႈဇုန္၊ စက္မႈက႑ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ ဆိုင္ရာမ်ားကိုရွင္းလင္းေဆြးေနြးသည္။
ဆက္လက္၍ လယ္ယာစိုက္ပို်းေရးက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ လယ္ယာစိုက္ပို်းေရးနွင့္ ဆည္ေျမာင္းဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ျကီးကလည္းေကာင္း၊ ေရနံနွင့္သဘာဝဓာတ္ေငြ့လုပ္ငန္းက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ ခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ စြမ္းအင္ဝန္ျကီးဌာနျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးက လည္းေကာင္း၊ ေမြးျမူေရးနွင့္ေရလုပ္ငန္းက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ ခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ ေမြးျမူေရးနွင့္ ေရလုပ္ငန္းဝန္ျကီးဌာနျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးက လည္းေကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္း နယ္ပယ္မ်ား အေပၚ အမွတ္(၁) လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးနွင့္ အမွတ္(၂) လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးတို့ကလည္းေကာင္း၊ ဟိုတယ္နွင့္ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ား အေပၚ ဟိုတယ္နွင့္ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးက လည္းေကာင္း၊ အိမ္ရာနွင့္အေဆာက္အအံုတည္ေဆာက္ျခင္းက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈခြင့္ ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ျကီးကလည္းေကာင္း၊ ပို့ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈခြင့္ျပု ေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ ပို့ေဆာင္ေရးဝန္ျကီးဌာနျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးနွင့္ ဆက္သြယ္ေရး၊ စာတိုက္နွင့္ေျကးနန္းဝန္ျကီးဌာနဒုတိယဝန္ျကီးတို့ကလည္းေကာင္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ ဘ႑ာရးနွင့္အခြန္ဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီး၊ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာနျပည္ေထာင္စု ဝန္ျကီးနွင့္ က်န္းမာေရးဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးတို့ကလည္းေကာင္း ေဆြးေနြးျကျပီးတက္ေရာက္လာျကသူမ်ားက ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈနွင့္ အေထြေထြကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆြးေနြးျကသည္။


ထို့ေနာက္ နိုင္ငံေတာ္
သမၼတ၏စီးပြားေရးအျကံေပး ေဒါက္တာဆက္ေအာင္က Reform Strategy နွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းေဆြးေနြးရာ တက္ေရာက္လာသူမ်ားက သိရိွလိုသည္ မ်ားကို ေမးျမန္းေဆြးေနြးျကျပီး ဒုတိယသမၼတက ျဖည့္စြက္ရွင္းလင္းမွာ ျကားသည္။
ယင္းေနာက္ ျမန္မာနိုင္ငံရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈေကာ္မရွင္ ဥကၠဌ စက္မႈဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ျကီး ဦးစိုးသိန္းက ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ား၊ စက္မႈဇုန္၊ စက္မႈက႑ရင္းနီွး ျမႈပ္နံွမႈဆိုင္ရာ မ်ားကို ရွင္းလင္းေဆြးေနြးသည္။
ဆက္လက္၍ လယ္ယာစိုက္ပို်းေရးက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္း နယ္ပယ္မ်ား အေပၚ လယ္ယာစိုက္ပို်းေရးနွင့္ဆည္ေျမာင္းဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ျကီးက လည္းေကာင္း၊ ေရနံနွင့္သဘာဝဓာတ္ေငြ့လုပ္ငန္းက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ ခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ စြမ္းအင္ဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ျကီးက လည္းေကာင္း၊ ေမြးျမူေရးနွင့္ ေရလုပ္ငန္းက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ ခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ား အေပၚ ေမြးျမူေရးနွင့္ေရလုပ္ငန္းဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးက လည္းေကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ ခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ အမွတ္(၁) လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးနွင့္ အမွတ္(၂)လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးတို့က လည္းေကာင္း၊ ဟိုတယ္နွင့္ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ ခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ ဟိုတယ္နွင့္ခရီးသြားလာေရး လုပ္ငန္းဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးက လည္းေကာင္း၊ အိမ္ရာနွင့္ အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ျခင္း က႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ ခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးက လည္းေကာင္း၊ ပို့ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး က႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ ပို့ေဆာင္ေရး ဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးနွင့္ ဆက္သြယ္ေရး၊ စာတိုက္နွင့္ ေျကးနန္းဝန္ျကီးဌာန ဒုတိယဝန္ျကီးတို့က လည္းေကာင္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈက႑တြင္ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈ ခြင့္ျပုေပးနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားအေပၚ ဘ႑ာေရးနွင့္အခြန္ဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ျကီး၊ ပညာေရး ဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီးနွင့္ က်န္းမာေရးဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ျကီးတို့က လည္းေကာင္း ေဆြးေနြးျကျပီး တက္ေရာက္လာျကသူမ်ားက ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈနွင့္ အေထြေထြ ကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆြးေနြးျကသည္။


ထို့ေနာက္ ဒုတိယ
သမၼတေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းက နိဂံုးခု်ပ္ အမွာစကား ေျပာျကားရာ၌ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားလုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ဝန္ျကီးဌာနမ်ားအေနျဖင့္ မည္သို့လုပ္ေဆာင္မည္၊ မည္သည့္အပိုင္းမွ စတင္လုပ္ေဆာင္မည္ကို စဉ္းစားေဆာင္ရြက္ ျကရန္ျဖစ္ေျကာင္း၊ ျပည္ပမွ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈမ်ား ကမ္းလွမ္းေနေသာ္လည္း မိမိတို့မွ လက္မခံနိုင္ျဖစ္ေနရေျကာင္း၊ ေပၚေပါက္ လာသည့္အခြင့္အေရးကို လက္လွြတ္ မခံသင့္ေျကာင္း၊ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမည့္ စီမံခ်က္မူျကမ္းကို ယခုလကုန္တြင္အျပီး ေဆာင္ရြက္တင္ျပရန္ ျဖစ္ေျကာင္း၊ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲရာတြင္ မူဝါဒနွင့္ ျကီးျကပ္မႈကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ျကရမည္ ျဖစ္ေျကာင္း၊ မိမိတို့တြင္ အေတြ့အျကံု အားနည္း သျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအပိုင္းတြင္ ခက္ခဲနိုင္ေျကာင္း၊ ေသခ်ာေလ့လာ လိုက္စားပါက အရည္အေသြးတက္ လာနိုင္ေျကာင္း၊ ဝန္ျကီး ဌာနမ်ား ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ရာတြင္ ဦးစီး ဌာနမ်ား ေဖာင္းပြေနမႈရိွမရိွ၊ ေလလြင့္မႈမ်ားရိွမရိွ၊ ျပန္ျကည့္ရန္လိုေျကာင္း၊ ျပုျပင္ရန္လိုမလို၊ လက္ရိွအတိုင္း သြားရန္လိုမလို၊ စဉ္းစား ေဆာင္ရြက္ျကရန္နွင့္ ျပုျပင္ရန္ရိွက အျမန္ေဆာင္ရြက္ျကရန္လိုေျကာင္း၊ ညွြန္ျကားေရးမႉးခု်ပ္ အဆင့္မွ ေအာက္ေျခအထိ ဆက္ဆံပံု၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ပံုမ်ားကို ေျပာင္းလဲရန္ရိွက ေျပာင္းလဲျကရန္ လိုအပ္ေျကာင္း၊ သာမန္အားျဖင့္ ေအာက္ေျခမွတက္လာေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္မႈတြင္ ေျပာရန္ မရိွေသာ္လည္း ျကားမွျဖတ္ ဝင္လာေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ရိွလာပါက မူလဝန္ထမ္းမ်ား စိတ္ဓာတ္ က်ဆင္းေစနိုင္ေျကာင္း၊ ၄င္းအျပင္ ဝန္ျကီးဌာန၏ လုပ္ငန္းလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ က်ဆင္းသြားနိုင္ေျကာင္း၊ သို့ျဖစ္၍ မိမိခန့္ထားလိုသူရိွပါက အရည္အေသြးကို သိရိွနိုင္ေအာင္ ဝင္ခြင့္စာေမးပဲြမ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျကရန္လိုေျကာင္း၊ ဤသို့ေသာ စနစ္မို်း ျဖင့္သာ ျပုျပင္သင့္၊ ေဆာင္ရြက္သင့္ျပီး နိုင္ငံေတာ္အတြက္ စဉ္းစားသင့္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေသာ လုပ္ငန္းလည္း ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ မူလဝန္ထမ္းအတြက္ လမ္းပိတ္ထားသည့္ ပံုစံမို်းမျဖစ္ေစရန္လည္း စဉ္းစား ေဆာင္ရြက္သင့္ ပါေျကာင္း။
ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍ နိုင္ငံျခားမွလာေရာက္ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈမ်ားကို ေပးသင့္၊ မေပးသင့္၊ စဉ္းစားေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ ဘဏ္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူက မိမိတို့ နိုင္ငံနွင့္ပတ္သက္၍ ေနာက္ျပန္သြားမည္လား၊ ေရွ့တိုးမည္လား သံသယရိွေနခိ်န္တြင္ ဖက္စပ္လုပ္မွ ခြင့္ျပုမည္ဆိုပါက တစ္ခို့်ျပန္လွည့္သြားနိုင္ေျကာင္း၊ တစ္ခို့်ကလည္း ၄င္းတို့၏ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈမ်ားအားလံုးကို ျပန္ထုတ္သြားျခင္းအားျဖင့္ ျပည္တြင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား နစ္နာနိုင္သည္ကိုလည္း ထည့္သြင္း စဉ္းစားရမည္ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ နိုင္ငံျခားေငြ ကိုင္ေဆာင္မႈနွင့္ ပတ္သက္၍ မလိုအပ္ေသာ ထိန္းခု်ပ္မႈမ်ားကိုလည္း ျပုျပင္ေျပာင္းလဲရမည္ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ လူ့သဘာဝအေနျဖင့္ ေျမွာက္ပင့္ေျပာလွ်င္ ေက်နပ္တတ္ရာ မေကာင္းဘဲနွင့္ ေျမွာက္ပင့္ ေျပာသည္မ်ားအေပၚ ေက်နပ္သည့္ စိတ္မို်းကိုလည္း ျပုျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္ပါေျကာင္း၊ ေဝဖန္ခံနိုင္မွ အမွန္ကိုျမင္ရ မည္ျဖစ္၍ ေဝဖန္ခံနိုင္ရန္လည္း လိုအပ္ ပါေျကာင္း။
ဝန္ျကီးဌာနမ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ငန္းပိုင္းတြင္ တစ္နွစ္ေက်ာ္ခဲ့ေသာ္လည္း အေကာင္ အထည္မေဖာ္နိုင္သည္မ်ား ရိွပါေျကာင္း၊ လုပ္နိုင္သည္မလုပ္နိုင္သည္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္ရန္လိုအပ္ပါေျကာင္း၊ အခို့်က ေျပာင္းလဲျပီဆိုေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ လုပ္ကိုင္သည့္ အခါ အကန့္အသတ္ မ်ားစြာရိွေနသည္ကိုေတြ့ရပါေျကာင္း၊ ဤသည္မ်ားကိုလည္း ျပုျပင္ ေျပာင္းလဲရမည္ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ အစည္းအေဝးမ်ားတြင္ စီမံကိန္းမ်ား၊ စီမံခ်က္မ်ား၊ အားနည္း ခ်က္၊ အားသာခ်က္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ျကမည္၊ ျပုျပင္ျကမည္ဟုေျပာသည္မွာ ေခါက္ရိုး ကို်းေနျပီ ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကို သိေသာ္လည္း မျပင္ရဲဘဲ ျဖစ္ေနျကေျကာင္း၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ မ်ားအေနျဖင့္ အကို်းအျမတ္ကို မူတည္ ေဆာင္ရြက္ျကေသာ္လည္း မိမိတို့အစိုးရဌာန ဝန္ထမ္းမ်ားမွာမူ ကိုယ္ကို်းစြန့္၍ ေဆာင္ရြက္ ျကရန္ လိုအပ္ပါေျကာင္း။
ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္ ခိ်တ္ဆက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ရိွပါက လွြတ္ေတာ္နွင့္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ ျပုျပင္ ေျပာင္းလဲမႈသည္ ဝန္ျကီးဌာနအားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ အစိုးရအေနျဖင့္ျဖစ္ေစ နိုင္ငံေတာ္
သမၼတ၏ အခြင့္အာဏာျဖင့္ျဖစ္ေစ ေျပာင္းလဲနိုင္ပါကလည္း ေျပာင္းလဲရန္ မခက္သည္ကို ေတြ့ရိွနိုင္ ပါေျကာင္း၊ အုပ္ခု်ပ္မႈအခြင့္ အာဏာျဖင့္ ေျပာင္းလဲနိုင္သည့္ ကိစၥမ်ားတြင္ တိုင္းေဒသျကီးနွင့္ ျပည္နယ္ဝန္ျကီးခု်ပ္မ်ားအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖဲြ့နွင့္ ညိွနိွုင္း၍ ေဆာင္ရြက္နိုင္ပါ ေျကာင္း၊ အခိ်တ္အဆက္မမိသည္မ်ားလည္း ရိွေနေသးပါေျကာင္း၊ လက္ေအာက္တြင္ လိုလားခ်က္မ်ားရိွေနသကဲ့သို့ မိမိတို့မွလည္း ေပးနိုင္သည္မ်ား ရိွပါေျကာင္း၊ လုပ္ေပးခ်င္ သည္မ်ား မ်ားစြာရိွေသာ္လည္း အခိ်တ္အဆက္မမိသည္မ်ား ျဖစ္နိုင္သျဖင့္ မျကာခဏ ေတြ့ဆံုျကလွ်င္ အဆင္ေျပသြားနိုင္ပါေျကာင္း၊ ထိုသို့ေတြ့ဆံုျခင္းျဖင့္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္နွင့္ ဝန္ျကီးဌာနမ်ား၏လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားအရ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ သြားနိုင္မည္ကို ေတြ့ရပါေျကာင္း၊ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈလုပ္ရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွ ရာတြင္ ျဖစ္ေစ၊ တက္ညီလက္ညီလုပ္ေဆာင္ျကမည္ဆိုပါက တရားဝင္ တင္ျပထားသည့္ (၁.၅) ဆထက္ တိုး၍ နွစ္ဆ၊ သံုးဆျဖစ္လာနိုင္ပါေျကာင္း၊ တက္သည့္ က႑ရိွသကဲ့သို့ မတက္သည့္က႑မ်ား လည္းရိွနိုင္ပါေျကာင္း။
ဟိုတယ္နွင့္ခရီးသြားက႑ဆိုလွ်င္ တက္ရန္အလြန္ေကာင္းသည့္ က႑ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ လာခ်င္ သူမ်ားလည္း မ်ားစြာရိွေနေျကာင္း၊ အျကီးစားဟိုတယ္မ်ားလုပ္ေဆာင္မည့္ အစား သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ လံုျခံုစိတ္ခ်ရသည့္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ့သည့္ ေဈးနႈန္းခို်သာသည့္ ဟိုတယ္မို်း မည္ကဲ့သို့လုပ္ေဆာင္မည္ကို စဉ္းစားသင့္ပါေျကာင္း၊ ထုထည္ျကီးမားသည့္ အေဆာက္အဦမ်ား တည္ေဆာက္လုပ္ကိုင္မည့္အစား မိမိတို့ဆီတြင္ ရိွျပီးျဖစ္သည့္ အေဆာက္အဦမ်ားျဖင့္ လုပ္ကိုင္၍ ရနိုင္၊ မရနိုင္ စဉ္းစားသင့္ပါေျကာင္း၊ ေငြေျကး ျပည့္စံုျကြယ္ဝသည့္ ခရီးသြားမ်ား ရိွသကဲ့သို့ ေက်ာပိုးအိတ္ျဖင့္သာ လာေရာက္သည့္ ခရီးသြားမ်ားရိွသည္ကိုလည္း တြက္ဆရန္ လိုအပ္ပါေျကာင္း၊ ယခင္က ေဒၚလာ(၄ဝ)ခန့္ျဖင့္ ခရီးသြားမ်ား တည္းခိုနိုင္ရာမွ ယခုအခါ ေဒၚလာ (၂ဝဝ)၊(၃ဝဝ) ျဖစ္ေနသည္ ကိုလည္း မီဒီယာမ်ားမွ သိရပါေျကာင္း၊ လံုျခံုစိတ္ခ်ျပီး သန့္ရွင္းသပ္ရပ္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္မည္ဆိုပါက ထိုသို့ေဆာင္ရြက္ျခင္း အားျဖင့္ ခရီးသြားမ်ား ေျပာစကားအရ သတင္းမ်ား ပံ့်နံွ့သြားနိုင္သည္ကိုလည္း စဉ္းစားေဆာင္ရြက္ျကရန္ လိုအပ္ပါ ေျကာင္း။
ထို့ေျကာင့္ ဝန္ျကီးဌာနအားလံုး၊ တိုင္းေဒသျကီးနွင့္ျပည္နယ္ ဝန္ျကီးခု်ပ္မ်ားအေနျဖင့္ ျပုျပင္ ေျပာင္းလဲရန္ရိွသည္မ်ား၊ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းနီွးျမႈပ္နံွမႈမ်ား၊ ေရတို ေရရွည္ေခ်းေငြမ်ား၊ ေငြေျကးအကူအညီမ်ားနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ တိက်ခိုင္မာ သည့္ ဥပေဒမ်ား အျမန္အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္ပါက မိမိတို့နိုင္ငံအေနျဖင့္ မ်ားစြာအလား အလာေကာင္းမ်ား ရိွလာနိုင္ပါေျကာင္းျဖင့္ ေျပာျကားျပီး ညိွနိွုင္းအစည္းအေဝးကို ရုပ္သိမ္း လိုက္သည္။


president-office.gov.mm
Share this article :

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေပးခ်င္ေသာ၊လူၾကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား။ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေျပာေစလိုပါတယ္။လာေရာက္အားေပးေသာ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြကိုလည္း အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. For Myanmar News - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger